Ondřej Štengl, DiS.
Telefon: +420 775 653 050
E-mail: stengl@kobit-thz.cz
Vlastimil Horák
Telefon: +420 604 241 641
E-mail: hv@kobit.cz
Cisternová automobilová stříkačka po celkovém technickém zhodnocení je osazena superdlouhou kabinou až pro šest členů osádky. Na CAS je provedena generální oprava podvozku TATRA 815-PR2, CAS je osazena novou nástavbou včetně vysokotlakého čerpacího zařízení. Vozidlo slouží k přepravě hasičské jednotky a disponuje objemnou nádrží na hasivo.
Podvozková část je osazenou jednoprostorovou a čtyřdveřovou kabinou osádky typu „super dlouhá“ pro přepravu požárního družstva o základním počtu 1 + 5, která je opatřena homologovanými a testovanými upevňovacími body pro montáž druhé řady sedadel s dýchacími přístroji a bezpečnostními pásy.
CAS je postavena na plně zrekonstruovaném podvozku T815-PR2. Na pneumatickém odpružení je provedena výměna polohových ventilů a je změněno jejich umístění do bezpečnější polohy pro jízdu v terénu. Na obě zadní nápravy jsou namontovány příčné stabilizátory. Všechna kola včetně náhradního kola jsou osazena pneumatikami konstruovanými pro provoz na blátě a sněhu s výrobním označením M+S“. Na podvozkové části je provedena úprava pro zvýšení brodivosti CAS na 1200 mm při pomalé jízdě klidnou vodou. Držák náhradního kola je demontován a náhradní kolo k CAS je dodáno samostatně, příbalem.
Původní nástavba je demontována a nahrazena novou karosérií účelové nástavby, ta je vyrobena z hliníkových profilů a designových laminátových prvků.
Úložné prostory pro požární příslušenství po stranách účelové nástavby jsou vybaveny roletkami, prostor pro uložení požárního příslušenství a čerpací jednotky v zadní části účelové nástavby je vybaven dveřmi, které se otevírají nahoru.
Nádrž na vodu a obě nádrže na pěnidlo jsou nahrazeny nádrží na hasivo, tvořenou nádrží na vodu o objemu 6.000 l a na pěnidlo o objemu 6 % objemu nádrže na vodu.
Čerpací jednotka CAS je vybavena novým požárním čerpadlem THZ 3000 se jmenovitým výkonem 3000 l.min-1 podle ČSN EN 1028-1 s vysokotlakou částí, která pracuje se jmenovitým tlakem 4,0 MPa a jmenovitým průtokem 150 l.min-1.
Zařízení prvotního zásahu tvořená hadicemi 52 s pěnotvornou proudnicí jsou demontována a nahrazena jedním zařízením prvotního zásahu tvořeným průtokovým navijákem s hadicí podle ČSN EN 1947 v délce 60 m a pevně připojenou k vysokotlaké části požárního čerpadla a k proudnici pro hašení vodou i pěnou, průtokový naviják je vybaven elektrickým pohonem pro zpětné navíjení hadice s možností nouzového ručního navíjení a vodícími válečky.
Pochůzná plocha účelové nástavby je vybavena schránkou s víkem pro uložení rozměrného požárního příslušenství.
Žebřík pro výstup na účelovou nástavbu je demontován a je nahrazen novým, který je umístěn na zadní straně účelové nástavby vpravo.
Typ podvozku | TATRA T815-PR2 6x6.1 |
Kabina osádky | 1+5 |
Výška | 3 100 mm |
Objem vodní nádrže | 6 000 l |
Objem pěnidlové nádrže | 360 l |
Barva | RAL 3000 |
Nízkotlak – 10 bar | 1 000 - 3 000 l/min. |
Vysokotlak – 40 bar | 250 - 400 l/min. |
Telefon: | +420 469 699 412 |
---|---|
Email: | info@kobit-thz.cz |
FAX: | +420 469 681 437 |
Web: | www.kobit-thz.cz |
Sídlo společnosti: | Tovární 123, 538 21 Slatiňany |
---|---|
IČO: | 15053920 |
DIČ: | CZ15053920 |
Cisternová automobilová stříkačka po celkovém technickém zhodnocení je osazena superdlouhou kabinou až pro šest členů osádky. Na CAS je provedena generální oprava podvozku TATRA 815-PR2, CAS je osazena novou nástavbou včetně vysokotlakého čerpacího zařízení. Vozidlo slouží k přepravě hasičské jednotky a disponuje objemnou nádrží na hasivo.
Podvozková část je osazenou jednoprostorovou a čtyřdveřovou kabinou osádky typu „super dlouhá“ pro přepravu požárního družstva o základním počtu 1 + 5, která je opatřena homologovanými a testovanými upevňovacími body pro montáž druhé řady sedadel s dýchacími přístroji a bezpečnostními pásy.
CAS je postavena na plně zrekonstruovaném podvozku T815-PR2. Na pneumatickém odpružení je provedena výměna polohových ventilů a je změněno jejich umístění do bezpečnější polohy pro jízdu v terénu. Na obě zadní nápravy jsou namontovány příčné stabilizátory. Všechna kola včetně náhradního kola jsou osazena pneumatikami konstruovanými pro provoz na blátě a sněhu s výrobním označením M+S“. Na podvozkové části je provedena úprava pro zvýšení brodivosti CAS na 1200 mm při pomalé jízdě klidnou vodou. Držák náhradního kola je demontován a náhradní kolo k CAS je dodáno samostatně, příbalem.
Původní nástavba je demontována a nahrazena novou karosérií účelové nástavby, ta je vyrobena z hliníkových profilů a designových laminátových prvků.
Úložné prostory pro požární příslušenství po stranách účelové nástavby jsou vybaveny roletkami, prostor pro uložení požárního příslušenství a čerpací jednotky v zadní části účelové nástavby je vybaven dveřmi, které se otevírají nahoru.
Nádrž na vodu a obě nádrže na pěnidlo jsou nahrazeny nádrží na hasivo, tvořenou nádrží na vodu o objemu 6.000 l a na pěnidlo o objemu 6 % objemu nádrže na vodu.
Čerpací jednotka CAS je vybavena novým požárním čerpadlem THZ 3000 se jmenovitým výkonem 3000 l.min-1 podle ČSN EN 1028-1 s vysokotlakou částí, která pracuje se jmenovitým tlakem 4,0 MPa a jmenovitým průtokem 150 l.min-1.
Zařízení prvotního zásahu tvořená hadicemi 52 s pěnotvornou proudnicí jsou demontována a nahrazena jedním zařízením prvotního zásahu tvořeným průtokovým navijákem s hadicí podle ČSN EN 1947 v délce 60 m a pevně připojenou k vysokotlaké části požárního čerpadla a k proudnici pro hašení vodou i pěnou, průtokový naviják je vybaven elektrickým pohonem pro zpětné navíjení hadice s možností nouzového ručního navíjení a vodícími válečky.
Pochůzná plocha účelové nástavby je vybavena schránkou s víkem pro uložení rozměrného požárního příslušenství.
Žebřík pro výstup na účelovou nástavbu je demontován a je nahrazen novým, který je umístěn na zadní straně účelové nástavby vpravo.
Typ podvozku | TATRA T815-PR2 6x6.1 |
Kabina osádky | 1+5 |
Výška | 3 100 mm |
Objem vodní nádrže | 6 000 l |
Objem pěnidlové nádrže | 360 l |
Barva | RAL 3000 |
Nízkotlak – 10 bar | 1 000 - 3 000 l/min. |
Vysokotlak – 40 bar | 250 - 400 l/min. |